Budowa fiata 126p do GSMP

Strona główna/Artykuły/Budowa fiata 126p do GSMP

Budowa fiata 126p do GSMP

Prezentujemy opis z budowy sportowego fiata 126p przygotowywanego do startów w wyścigach górskich. Właścicielem jest Pan Piotr Jurkowski, który w paru zdaniach streścił nam co do tej pory udało sie wykonać w ramach tego projektu. Fiat przygotowywany jest z myślą o startach w Gsmp, ale jest to jeszcze odległa droga ze względy na ogrom pracy do wykonania. Sam pomysł na taki projekt zrodził się podczas zeszłorocznej rundy Gsmp na Magurze. To swoista nostalgia za brakiem fiatów 126p w wyścigach górskich pchnęła Piotrka w kierunku budowy malucha w specyfikacji umożliwiającej starty wyścigach górskich. Samo auto jest 1994 roku. Prace nad nim trwają już 6 miesięcy. Do tej pory udało się złożyć silnik (80% nowych części, ciekawostka – tłoki, cylindry i pierścienie nowe z 1978 roku) wałek rozrządu Halczyński 290, głowica 4,5 mm obniżona i złożona na miedzianej uszczelce oraz rozwiercone i wypolerowane kanały, strumienica dolotowa Węglarskiego, strumienica wydechowa bredy oraz wiele innych małych rzeczy standardowo robionych przy silnikach fiatów 126p. Skrzynia na razie seryjna. Samo nadwozie zostało pozbawione wszelkich wygłuszeń i konserwacji. fiat126pprojekt005Znawcy tematu kojarzą temat smolistej substancji którą były fabrycznie konserwowane małe fiaty. Także Nadzowie zostało oczyszczone i odelżone – wycięto wszystkie zbędne elementy metalowe. Klatkę oraz mocowanie foteli wykonano w firmie Górny – Sport. “Pan Irek spisał się perfekcyjnie. Profesjonalne wykonanie i doradztwo”. Zdjęcia możecie obejrzeć tutaj.Do fiata zostaną założone fotele pasażera Mirco wrc kierowcy Mirco GT (homologacja FIA). Standardowe fiatowskie przednie hamulce zostały zastąpione hamulcami tarczowymi z Seicento. Sklepano również resor dokładając dodatkowe pióro. Do zrobienia zostało jeszcze bardzo dużo przy tym projekcie. W dalszych planach poprawki blacharskie, wzmocnienie mocowania przedniego i tylnego zawieszenia no i oczywiście prace lakiernicze i składanie wszystkiego w całość. W tym roku powinno się udać dotrzeć silnik, a potem praca z doborem dysz itd żeby jakoś jechał.

 1,583 wszystkich wyświetleń,  1 wyświetleń dzisiaj

 
Udostępnij

O Autorze:

Administrator strony, newsy, wydarzenia, design, galerie zdjęć. Zapraszam do kontaktu: np126p@gmail.com

Zostaw komentarz