Burzliwe testy

Strona główna/Rajdy/Burzliwe testy

Burzliwe testy

Zespół Inter Cars Castrol TRW zakończył przygotowania do startu w 29. Rajdzie Karkonoskim. Maciek Oleksowicz i Michał Kuśnierz przed trzecią rundą RSMP odbyli dwudniowe testy w okolicach Ustronia i Jeleniej Góry. W poniedziałek ekipa Inter Cars Castrol TRW testowała w Goleszowie między Cieszynem i Ustroniem. W kolejnym dniu zespół przeniósł się w okolice Jeleniej Góry, gdzie w piątek rozpocznie się 29. Rajd Karkonoski.

Maciek Oleksowicz:

oleksowiczesty2Ze względu na pogodę nasze testy zamieniły się w trening jazdy w bardzo zróżnicowanych warunkach. Tylko w poniedziałek nad odcinkiem cztery razy przechodziła burza, a następnie słońce suszyło drogę. Nie mieliśmy więc stabilnych warunków, które pozwoliłby nam na porównywanie zachowania samochodu przy różnych ustawieniach. Na testy wybraliśmy odcinki, które są bardzo wymagające dla kierowcy, czyli nierówne, wąskie, kręte i ze zmienną przyczepnością. Na Goleszów zdecydowaliśmy się także z myślą o Rajdzie Wisły. W zeszłym roku, podczas tego rajdu mieliśmy trochę kłopotów z ustawieniami samochodu, czego w tym sezonie chcemy uniknąć. Poza tym trening na takich wymagających partiach jest bardziej efektywny. Drugiego dnia jeździliśmy w okolicach Jeleniej Góry. Rano droga była wilgotna, z czasem odcinek zaczął przesychać, a na koniec przyszła porządna burza, więc na drogę wypłynęło sporo błota. W tych okolicznościach skupiliśmy się na jeździe, na treningu i na tym, żeby setup samochodu było możliwie jak najbardziej uniwersalny. Takie ustawienie może nam się przydać w Rajdzie Karkonoskim, bo wszystko wskazuje na to, że w Kotlinie Jeleniogórskiej czeka nas bardzo zmienna pogoda. Myślę, że przy takich prognozach możemy się spodziewać, że będzie to rajd, w którym decydujące będzie to, jak kto trafi z oponami. W ustawianiu Fiesty R5 pomaga nam doświadczenie zebrane przez cztery sezony startów Fiestą S2000. Zakres i parametry, jakie możemy regulować są bardzo podobne, z tą różnicą, że Fiesta R5 na pewne zmiany reaguje nieco inaczej niż S2000.

Dziś Maciek i Michał skupili się na trenowaniu elementów, które czasem mogą decydować o wynikach i ukończeniu rajdu.

Maciek Oleksowicz:
– Od rana ćwiczyliśmy zmianę koła w Fieście. Przypomnieliśmy też sobie, jak wymienić niektóre części w samochodzie bez pomocy mechaników. Na zmianę koła potrzebujemy z Michałem minutę i 30 sekund, licząc od zatrzymania się do zapięcia pasów i ruszenia. Ten element będziemy jeszcze trenować, bo liczymy, że uda nam się jeszcze skrócić ten czas o 10 sekund.

oleksowiczstopka

 150 wszystkich wyświetleń,  2 wyświetleń dzisiaj

 
maj 29th, 2014|Kategoria: Rajdy|Tagi: , , |
Udostępnij

O Autorze:

Administrator strony, newsy, wydarzenia, design, galerie zdjęć. Zapraszam do kontaktu: np126p@gmail.com

Zostaw komentarz