Ładowanie Wydarzenia
  • To wydarzenie minęło.

Do zawodów zgłosiło się 104 kierowców z Austrii, Czech, Polski, Serbii i oczywiście Słowacji.

Rozgrywany nieopodal Banovców nad Bebravou i wioski Uhrovec wyścig, od ponad 20 lat jest także rundami GSMP; na liście zwycięzców znaleźli się m.in. Paweł Dytko ( 2006), Mariusz Stec ( 2009),trzykrotnie Tomasz Nagórski czy – w zeszłym roku – Karol Krupa. Rozgrywany na stromej (fragmentami nawet 14%), liczącej 3700 metrów trasie wyścig po raz pierwszy rozegrano w 1974 roku, rekordzistami trasy są: w kategorii aut z nadwoziem otwartym Jaro Krajci (Lola B02/50, czas: 1:43,451) i Veroslav Cvrček (samochody z nadwoziem zamkniętym, Skoda Fabia S2000, czas: 1:48,072).

Do udziału w rozgrywanym w dniach 4 – 6 sierpnia wyścigu, będącym 9 i 10 Rundą GSMP zgłosili się prawie wszyscy liczący się w klasyfikacjach generalnych i w klasach kierowcy. W wielu z nich różnice punktowe są bardzo małe, i rywalizacja toczyć się będzie do ostatniego podjazdu wyścigowego.

Na liście zgłoszeń nie zabrakło Waldemara Kluzy (MitsubishiLancer AMS), który z wynikiem 143 punktów jest liderem „generalki” Kat 1 (samochody z nadwoziem zamkniętym). Zniwelować różnicę punktową będzie się starał zajmujący na razie drugie miejsce Grzegorz Rożalski (Mitsubishi Lancer, 98 pkt). Pod nieobecność na Słowacji zajmującego trzecią lokatę Jędrzeja Szcześniaka (80 pkt, Lamborghini Hurracan Super Trofeo) na podium sezonu będą starali się wjechać dotychczas czwarty Gabriel Kubit (76,5 pkt, Lotus Exige KMS), piąty Roman Baran (73 pkt, Mitsubishi Lancer) i szósty Robert Sługocki (63,5 pkt, Mitsubishi Lancer).

Wyjątkowo ciekawie zapowiada się rywalizacja w mocno obsadzonej, podzielonej na klasy, Grupie 5. W 5a 17-letniemu Leonowi Zardzewiałemu (Honda Civic) brakuje do lidera, Michala Zalewskiego (Honda Civic Iperleggera) zaledwie 3 punktów.

W Kategorii 2 (auta z nadwoziem otwartym, tzw. bolidy) sytuacja na koniec sezonu wydaje się być poukładana: prowadzi, z dorobkiem 68 punktów Pumba, na drugim miejscu plasuje się Jakub Kaszuba (Alfa Romeo FR-02, trzeci jest dwukrotny mistrz Polski, Słowak Martin Juhas (LOLA B02/50).

W Kategorii Narodowej (samochody bez homologacji międzynarodowej) lider „generalki” – Janusz Jania ( Honda Integra, 123,5 pkt) musi pilnować wyniku, bowiem drugi w stawce Marcin Przybyszewski (Honda Integra) traci do niego jedynie 4,5 pkt; podobnie sytuacja wygląda w klasie 10b, w której obaj startują. W rywalizacji dwóch Fiatów 126p, na razie prowadzi Mariusz Borczyk, wyprzedzając Tomasza Morawca zaledwie o 5 punktów.

I wreszcie GSMP Historyczne. Liderem klasyfikacji generalnej jest Wojciech Myszkier, którego nie zobaczymy na Słowacji, za jego plecami o drugie miejsce na podium powalczą Jakub Zalega (VW Golf) i Kamil Handl ( BMW e30 318is).

Podczas słowackiego wyścigu prowadzonych będzie aż 8 klasyfikacji:

FIA CEZ – Mistrzostwa Strefy Europy Centralnej FIA w Wyścigach Górskich,

FIA CEZ Historic – Mistrzostwa Strefy Europy Centralnej FIA w Wyścigach Górskich Aut Historycznych,

GSMP

MMSR – Międzynarodowe Mistrzostwa Słowacji w Wyścigach Górskich,

MSR – Mistrzostwa Słowacji w Wyścigach Górskich,

MSR HA – Mistrzostwa Słowacji w Wyścigach Górskich Aut Historycznych,

SKP – Puchar Słowacji w Wyścigach Górskich,

ST HP – Puchar Słowacji w Jeździe na Regularność Aut Historycznych w Wyścigach Górskich. W składzie Zespołu Sędziów Sportowych znalazł się Polak, Marcin Fiejdasz, odpowiedzialny w PZM za Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski, członek Komicji Wyścigów Górskich FIA, Obserwatorem zawodów z ramienia PZM będzie Bogdan Palka, dyrektor wyścigów górskich w Limanowej, polskich rund FIA EHC, zaś w składzie sędziów technicznych znalazł się Marek Szczechura..

Zarówno w sobotę, jak i w niedzielę, zawody rozpoczną się o godz. 8:00 podjazdami treningowymi, podjazdy wyścigowe (po dwa w każdym dniu) trwać będą od godz. 13:00. Wyniki można śledzić na stronie internetowej Organizatora: www.jvrsok.sk oraz w aplikacji Sportity, wpisując hasło AUTOPOLA2023.

 638 wszystkich wyświetleń,  2 wyświetleń dzisiaj

 
Udostępnij