Zmiana dyscypliny

Strona główna/Rajdy/Zmiana dyscypliny

Zmiana dyscypliny

Już w najbliższy weekend, Maciek Oleksowicz wystartuje w wyścigach górskich. Kierowca zespołu Inter Cars Castrol TRW, w ramach przygotowań do startu w 23. Rajdzie Rzeszowskim, weźmie udział w zawodach w słowackiej miejscowości Banovce nad Bebravou.

Zaplanowana na 1-3 sierpnia impreza jest 8. rundą mistrzostw FIA Strefy Europy Centralnej w Wyścigach Górskich, 7. rundą mistrzostw FIA Strefy Europy Centralnej w Wyścigach Górskich Samochodów Historycznych, 9. i 10. rundą Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski oraz 13. i 14. rundą mistrzostw Słowacji w Wyścigach Górskich.

Maciek Oleksowicz wystartuje w słowackich zawodach dobrze znanym kibicom Fordem Fiesta R5. Na wyścig w Banovcach z samochodu Oleksowicza usunięto fotel pilota oraz płyty chroniące podwozie przed uszkodzeniami. Będzie to debiut samochodu R5 w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski. Maciek Oleksowicz został zakwalifikowany do rywalizacji w klasie A+2000, w której zmierzy się z sześcioma innymi zawodnikami.

Maciek Oleksowicz:

– Start w Banovcach jest dla mnie etapem przygotowań do rajdu Rzeszowskiego. Mieliśmy bardzo długą przerwę w jeździe po asfalcie. W zeszły czwartek odbyłem krótkie asfaltowe testy w okolicach Warszawy, a teraz czas na testy w warunkach zawodów i presji jazdy na czas. Nigdy nie byłem na wyścigu górskim, ale z tego co wiem trasa w Banovcach jest bardzo interesująca, a konkurencja bardzo silna. Mój cel na te zawody, to skupienie się nad prawidłowym torem i techniką jazdy, bo to są parametry, które w Rzeszowie będą najważniejsze. Ustawienia samochodu będą zupełnie inne niż te na rajd. Samochód jest trochę lżejszy (regulamin wymaga zdemontowania płyt ochronnych pod samochodem), nie ma obok pilota, a trasa jest bardzo gładka i ma jednorodną przyczepność. Dlatego Fiesta będzie miała zdecydowanie twardsze ustawienia i będzie znacznie niżej zawieszona.

Trasa wyścigu w Banovcach liczy 3700 m. Na tym dystansie do pokonania jest 27 zakrętów. Różnica poziomów wynosi 250 m, co oznacza, że średni wznios tego odcinka to 12 proc. Rekord trasy dla samochodów kategorii I (z nadwoziem zamkniętym) to 1:52.432 s. Harmonogram jest identyczny dla obu dni zmagań (2 i 3 sierpnia) i przewiduje dwa podjazdy treningowe (od 8:00 i 10:15) oraz dwa podjazdy pomiarowe (od 13:00 i 15:15).
oleksowiczstopka

 68 wszystkich wyświetleń,  1 wyświetleń dzisiaj

 
lipiec 31st, 2014|Kategoria: Rajdy|Tagi: , |
Udostępnij

O Autorze:

Administrator strony, newsy, wydarzenia, design, galerie zdjęć. Zapraszam do kontaktu: np126p@gmail.com

Zostaw komentarz