2 Runda SMT – Super KJS – Rajd Tyski i Super Sprint

Strona główna/Sprint, Super KJS/2 Runda SMT – Super KJS – Rajd Tyski i Super Sprint
Ładowanie Wydarzenia
  • To wydarzenie minęło.

2 imprezy w tym samym czasie Rally Sprint i Super KJS. Uczestnicy będą mieli do wyboru start w Rally Sprincie lub Super KJS. Super Sprint będzie odbywał się według zwykłych zasad, jak poprzednie imprezy na torze, natomiast podczas SKJS wymagania będą nieco większe, opisane poniżej. Punkty w Samochodowych Mistrzostwach Tychów będą zdobywali uczestnicy zarówno Rally Sprintu, jak i Super KJSu. Do klasyfikacji SMT będą brane tylko wyniki z toru. Wpisowe tylko jedne, na Rally Sprint 210 zł lub na Super KJS 400 zł. Uczestnicy Rally Sprint pokonują tylko próbę Tor Fiata – 3,9 km, 3 razy. Uczestnicy Super KJS pokonują zarówno próbę Tor Fiata – 3,9 km i odcinek drogowy 3,5, każdy z nich po 3 razy. Super KJS odbywa się w ramach cyklu Rajdowy Samochodowy Puchar Śląska

Minimalne wymogi dot. wyposażenia bezpieczeństwa:

Klatka bezpieczeństwa – zgodna z art. 253-8 Zał. J.
Pasy bezpieczeństwa – minimum 4-punktowe z homologacją FIA (aktualną lub utraconą) lub E o szerokości pasa ramieniowego min 3 cale. Montaż pasów zgodny z art. 253-6.2 Zał. J.
Fotel typu kubełkowego
2 gaśnice ręczne o masie środka gaśniczego m.in. 2 kg
Kombinezon jednoczęściowy, trudnopalny np. mechanika
Kaski ochronne dla załogi muszą być typu stosowanego w sporcie motorowym

Pełna lista – wymogi, aby wziąć udział w Super KJS:

1. Klatka bezpieczeństwa – zgodna z art. 253-8 Zał. J.
2. Pasy bezpieczeństwa – minimum 4-punktowe, posiadające homologację FIA (aktualną lub utraconą) lub E, o szerokości pasa ramieniowego min 3 cale (stanowczo zalecane z listy technicznej FIA nr 24). Montaż pasów zgodny z art. 253-6.2 Zał. J.
3. Fotele typu kubełkowego (zalecane z listy technicznej FIA nr 12) – zalecany montaż foteli zgodny z art. 253-16 Zał. J.
4. Gaśnice i systemy gaśnicze – zgodne z art. 253.7 Zał. J. Dopuszcza się, jako minimum, wyposażenie samochodu tylko w dwie gaśnice ręczne o masie środka gaśniczego min. 2 kg każda.
5. Wyposażenie bezpieczeństwa osobistego:
− system FHR jest stanowczo zalecany,
− kombinezon – zgodny z listą techniczną FIA nr 27. Dopuszczone jest używanie kombinezonów z utraconą homologacja FIA Standard 1986 oraz innych trudnopalnych jednoczęściowych kombinezonów (np. kombinezon mechanika),
− bielizna (długa), balaklawa, skarpety – są stanowczo zalecane. Dopuszczone jest używanie w/w wyposażenia osobistego, wykonanego z włókien naturalnych, z utraconą normą ISO 6940 oraz nieposiadających homologacji,
− buty i rękawice – są stanowczo zalecane (norma 8856-2000). Stosowanie rękawic nie dotyczy pilotów. Dopuszczone jest używanie w/w wyposażenia osobistego z utraconą normą ISO 6940. Dopuszcza się używanie nieposiadających homologacji butów skórzanych.
− kaski ochronne dla załogi muszą być typu stosowanego w sporcie motorowym. Stanowczo zalecane są kaski ochronne zgodne ze standardem z listy technicznej FIA nr 25.
6. Pilot musi mieć skończone 18 lat