Szombierki Rally Cup klasa CENTO

Strona główna/Artykuły/Szombierki Rally Cup klasa CENTO

Gdy do organizacji Szombierki Rally Cup powrócił pomysłodawca tych zawodów planując podział na klasy nie wierzył w powodzenie organizowania klasy CENTO, jednak zaryzykował i już w pierwszym sezonie nie miał czego żałować. Kolejny sezon 2018 przyniósł wiele emocji wśród walczących małymi, ale za to wściekłymi samochodami Cinquecento i Seicento. W roku 2018 zaplanowano 4 rundy pucharu, mała ilość rund nie pozwala nawet na najmniejszy błąd i stratę punktów jeśli ktoś faktycznie myśli o zdobyciu mistrzostwa! Inauguracja sezony przypadła na niedzielę 4 marca, załogi bardzo chętnie stawiły się na starcie tych zawodów, aby rozprostować kości po zimie, a co niektórzy jeszcze nieco potrenować przed Rajdowym Pucharem Śląska. Na starcie w klasie CENTO wstawiło się 9 załóg, ubiegłoroczny mistrz i vice mistrz stworzyli jedną załogę i tak powstała ekipa Matufa/Malina startujący jako Oesrecords Rally Team, na starcie stawili się również Stefanik/Roik i to pomiędzy tymi załogami miały ważyć się losy mistrzostwa w Bytomiu. Pierwsza runda po awarii skrzyni Matufy padła łupem załogi Donocik/Donocik drugie miejsce zajął Stefanik który wypracował sobie tym sporą przewagę nad głównym konkurentem Matufą.

fot. Jakub Tuszyński

Druga runda została zorganizowana 17 czerwca, tym razem na starcie w klasie CENTO stawiło się aż 15 załóg co tylko potwierdziło popularność tej klasy wśród zawodników. Po 4 przejazdach trasy wokół stadionu TS Szombierki nieoczekiwanym zwycięzcą okazali się Włoch/Wójcik w Fiacie Cinquecento, rzutem na taśmę na drugim miejscu meldują się Matufa/Malina którzy borykali się z awarią hamulców, a podium uzupełnili Stefanik/Roik. Na trzecią rundę zawodnicy musieli poczekać aż do zakończenia wakacji i rozegrana została 9 września. Tym razem do walki przystąpiło 14 CENTO maniaków. Tym razem Matufa startował wypożyczonym Seicento i nnie nastawiał się na wygraną, okazało się jednak że jest już bardzo szybkim kierowcą i nie ważne czym startuje zawsze liczy się w walce o końcowy triumf! Wygrał os 1 i 4 jednak Stefanik nieco większą przewagą wygrał os 2i3 i tym samym wygrał zawody, drugi był Matufa a na trzecim stanęli rozkręcający się z rajdu na rajd Henkel/Marczyk.

fot. Jakub Tuszyński

Tradycyjnie już sezon w Bytomiu zakończyła Bytomska Barbórka rozegrana 25 listopada zgromadziła na starcie 12 załóg w CENTO. Do Bytomia zjechała cała czołówka klasy CENTO z liderem Stefanikiem na czele aby rozstrzygnąć losy mistrzostwa w sezonie 2018, mroźna pogoda niestety nie przyniosła ze sobą opadów śniegu. Emocje przed startem były wielkie bo było trzech faworytów do mistrzostwa, do całej zabawy wmieszał się Henkel który wygrał Barbórkę zabierając główną pule punktową walczącym o mistrzostwo! Drugie miejsce zajął niepoddający się Matufa ponownie w wynajętym Seicento dzięki 10 punktom za 3 miejsce dał rady utrzymać podium w rocznej klasyfikacji zdobywając 36punktów. Trzecie miejsce zajął Włoch który dzięki zdobyciu 41 punktów został v-ce mistrzem klasy CENTO ustępując mistrzowi Stefanikowi zaledwie o 2 punkty! Stefanik spokojnie trzymał 5 miejsce w klasie co zagwarantowało mu tytuł mistrzowski!

fot. Jakub Tuszyński

Serdecznie gratulujemy wszystkim startującym zaangażowania i woli walki w całym sezonie, emocji nie brakowało i mamy nadzieje że sezon 2019 okaże się jeszcze ciekawszy! Szombierki Rally Cup w czasach gdy na Śląsku rozgrywany jest Rajdowy Puchar Śląska, Samochodowe Mistrzostwa Tychów, Puchar Amatorów, oraz puchar Skjs bronią swojej pozycji dzięki podejściu organizatora do zawodników, na zawodach pomimo rywalizacji czuć klimat rajdowej sielanki i przyjaznego podejścia organizatorów do zawodników a także spokoju w strefie serwisowej, tu wszyscy są dla siebie kumplami i nie ma chorej rywalizacji przy zielonym stoliku, myślę że jeśli to się nie zmieni to pomimo tego iż trasa w różnych konfiguracjach przebiega po tych samych zakrętach te zawody mają szansę przetrwać jeszcze niejeden sezon bez potrzeby organizacji odcinków drogowych! Czekamy na zakończenie sezonu oraz informacje od organizatora co dalej z Szombierki Rally Cup? Mamy nadzieję że znów zawodnicy będą mogli objechać koronę stadionu w sezonie 2019 do zobaczenia!!

Grudzień 31st, 2018|Kategoria: Artykuły|Tagi: , , |

Galerie Zdjęć

1_Runda_SMT_2019_Daniel_Godzik_017.jpg 1 runda SMT 2019-03-17
I_Runda_Szombierki_Rally_Cup_Daniel_Godzik_017.jpg I Runda Szombierki Rally Cup
2_Zimowy_Trening_AZT_Daniel_Godzik_17.jpg 2 Zimowy Trening AZT
wosp_Skoczow_2019_Daniel_Godzik_17.jpg Moto Wośp Skoczów
wosp_Skoczow_2019_088.jpg Moto WOŚP Skoczów
Barborka_Legend_2018_049.jpg Barbórka Legend 2018
IX_Mikulas_Rally_Daniel_Godzik_017.jpg IX. Mikuláš Rally Is Life 2018
44_Rajd_Cieszynska_Barborka_Daniel_Godzik017.jpg 44 Rajd Cieszyńska Barbórka
44_Rajd_Cieszynska_Barborka088.jpg 44 Rajd Cieszyńska Barbórka
Super_Sprint_100_lat_Niepodległosc_Daniel_Godziki017.jpg Super Sprint 100 lat Niepodległości – 6 Runda SMT
Grand_Prix_Warszawy_049.jpg Grand Prix Warszawy
017_KJS_Rajd_Tyski_2018_Daniel_Godzik.jpg KJS Rajd Tyski 2018
017_64_Rajd_Wisly_Dniel_Godzik.jpg 64 Rajd Wisły
017_4_runda_Liqui_Moly_Classicauto_Cup_Daniel_Godzik.jpg 4 runda Liqui Moly Classicauto Cup
088_Rajdowe_Kryterium _Ustronia.jpg Rajdowe kryterium Ustronia