Rajdowy Puchar Śląska podsumowanie klasa CENTO Silesia

Strona główna/Artykuły/Rajdowy Puchar Śląska podsumowanie klasa CENTO Silesia

Klasa CENTO w Rajdowym Pucharze Śląska w każdym sezonie zbiera na starcie sporo załóg nie inaczej było i w tym roku gdzie na każdej rundzie startowało ok 15 duetów. Z roku na rok wzrasta również tempo zawodników i aby wygrywać w klasie CENTO potrzeba zajmować miejsca nawet w pierwszej 20-stce generalki! Sezon 2018 mimo braku kilku czołowych zawodników z sezonu 2017 zapowiadał się bardzo interesująco, o tytuł mistrza walkę zapowiadali Matufa/Malina w swoim żółtym Cinquecento, do wygrywania rajdów typowani byli również Bugiel/Piątkowska którzy w sezonie 2017 mieli mocne tempo niestety zbyt wiele błędów aby wygrywać rajdy, do ścigania powrócił również mistrz z sezonu 2016 Stefanik w nowym Seicento które ma swoją historie w RSMŚl!

W pierwszej mroźnej rundzie w Skoczowie gdzie rozgrywany był jeden odcinek pokonywany czterokrotnie nie mieli sobie równych Matufa/Malina, po wygraniu 2i3 OS byli pewni wygranej, niestety awaria na finałowym OS4 poskutkowała zatrzymaniem się na ponad 20s na OSie i spadek na 2 miejsce. Zwycięsko z tego pojedynku wyszedł Bugiel który wygrał OS 1i4 szybki zawodnik skorzystał z prezentu od Matufy i wygrał rajd o 11,37s. Na 3 miejscu zameldowali się goście spod Warszawy jadący Fiatem Seicento Boncela/Zwoliński stracili do zwycięscy 23s na 4 miejscu zameldował się wracający do ścigania Stefanik, który jechał spokojny rajd ucząc się dopiero swojego auta stracił aż 35s.

Po mroźnym początku przyszedł czas na piękną wiosnę w Łodygowicach, z mrozu prosto w upał! Kolejny raz organizator przygotował jeden odcinek przejeżdżany czterokrotnie. Na starcie stawiła się cała czołówka po pierwszej rundzie. Tym razem Matufa nie chciał odpuścić pierwszego miejsca i od samego początku zaczął atakować wygrywając o 5s OS1 przed Stefanikiem i o 8s OS przed Bugielem, OS3 to już jazda po wygraną w rajdzie i 2 czas ze stratą 0,8s do Stefanika OS4 to ten sam scenariusz Stefanik pierwszy Matufa drugi ze stratą zaledwie 3s, już wtedy było wiadomo że ta dwójka powoli może odjeżdżać stawce gdyż 3 Bugiel przegrał rajd aż o 45s! Długi odcinek w Łodygowicach pokazał że klasa CENTO to bardzo dobrzy zawodnicy gdyż Matufa zajął w tym rajdzie 17 miejsce w klasyfikacji generalnej!

fot. Jakub Tuszyński

Trzecia runda to klasyk w Jastrzębiu Zdroju i eksplozja kilometrów, rajd rozgrywany był w systemie dwudniowym a odcinki łącznie liczyły 52km! na starcie stawiło się 15 załóg w CENTO. Rozgrywany w sobotnie popołudnie prolog padł łupem Matufy na drugim miejscu uplasowała się załoga Skupień/Smusz w Seicento trzeci był Stefanik Czwarty Najgrodzki a dopiero piąty Bugiel. W niedzielny poranek najlepiej wyspany Matufa wygrał trzy odcinki i dopiero na os5 ustąpił Bugielowi kontrując na OS6. Bugiel nie składał broni i wygrał OS7 wtedy przewaga Matufy wynosiła 16,8s przy dodatkowych 10s kary na koncie Bugiela, nieco z tyłu czaił się Stefanik upatrując swojej szansy w błędach rywali… tak też się stało na OS8 gdzie Bugiel zajął dopiero 7 miejsce i spadł w generalce za Stefanika. Po kolejnym zwycięstwie Matufy na OS9 jego wygrana stała się faktem, drugi na mecie był Stefanik ze stratą 35,5s a podium uzupełnił Bugiel tracąc 38,5s. Czwarta załoga Donocik/Donocik straciła aż 1;40.4 co pokazało jakie tempo narzuciła czołowa trójka.

Na czwartą rundę zawodnicy pierwszy raz wybrali się do Gorzyc aby kolejny raz rywalizować w systemie dwudniowym. Sobotni prolog padł łupem Stefanika, a Matufa był dopiero trzeci ustępując załodze Skupień/Smusz. Niedziela t popis jazdy Matufy, wygrał 4 kolejne odcinki i wypracował sobie ponad 20s przewagi nad Stefanikiem! Niestety OS6 to błąd taktyczny załogi Matufa/Malina nie odpuszczając jazdy na limicie uszkodzili silnik, dojechali na 2 miejscu ze stratą 6s do Stefanika jednak na OS7 już się nie pojawili… niestety jak podał kierowca był to koniec sezonu dla tej mega szybkiej załogi. Stefanik pokazał zimną krew, wygrał jeszcze OS 7 i później kontrolował sytuacje do końca rajdu wygrywając o ponad 16s nad załoga Skupień/Smusz, podium uzupełnił Henkel z mistrzem klasy z sezonu 2017 na prawym fotelu Marczykiem, to był początek dobrej jazdy Henkela który w tym sezonie uczy się jazdy w CENTO.

Piąta runda to wycieczka do Gminy Mszana. Na zawodników czekały 3 odcinki specjalne w jednym dniu ścigania przejechali aż 12OSów! Na trasie mimo wcześniejszych zapowiedzi o końcu sezonu pojawił się Matufa, a to wszystko dzięki chłopakom z Amoserwis i wypożyczonemu Seicento. Rajd rozgrywany był pod dyktando Stefanika i… odwołanych odcinków, niestety wyboiste trasy sprawiły sporo trudności załogom z mocniejszych klas. Stefanik wygrał 6 z 8 rozegranych odcinków, pozostałe 2 wygrał Henkel i tak też prezentowało się podium na koniec rajdu. Na najniższy stopień wskoczył Najgrodzki wyprzedzając na ostatnim odcinku Donocika. Wspomniany Matufa przez długi czas walczył o 3 miejsce niestety awaria pozbawiła go miejsca na podium i ostatecznie uplasował się na 10 miejscu, tym samym na 1 rundę przed końcem poznaliśmy nowych mistrzów w klasie CENTO!! Załoga Stefanik/Niemczyk Fiat Seicento!

fot. Jakub Tuszyński

Finałowa runda rozegrana została 4 raz w Gminie Hażlach, 3 odcinki specjalne ponownie pokonywane w 4 pętlach. Na starcie zabrakło mistrza Stefanika, oraz zawody odpuścił Matufa. Na nudę nie można było narzekać gdyż testowo do ścigania po roku przerwy wrócili Biernat oraz Kubica. Zawody najlepiej rozpoczął Donocik wygrywając OS1 i OS2 jednak po piętach deptał mu Pyzia który niestety na 2 pętli borykał się z awarią wtrysków i stracił sporo czasu, Donocik podobnie jak Najgrodzki nie narzucali szaleńczego tempa jednak to te dwie załogi znajdowały się na czele klasyfikacji aż do OS9, Pyzia po opanowaniu awarii wygrywał kolejne odcinki, niestety z rywalizacji odpadł Henkel tracąc na jednym z odcinków ponad 3minuty, o najniższy stopień podium walczyli Bugiel który miał wciąż szansę na 3 miejsce w klasyfikacji rocznej, oraz Biernat który od 4 odcinka borykał się z awaria biegów. Ostatnia decydująca pętla rozgrywała się w ciemnościach i deszczu gdzie Biernat mógł sprawić niespodziankę gdy po wygraniu OS10 wskoczył na 2 miejsce tracąc jedynie 2s do lidera Najgrodzkiego, niestety OS11 i Biernat odpada z rywalizacji. OS11 wygrywa Pyzia przed Bugielem który wskakuje na pozycje lidera i wygrywając OS12 przypieczętowuje zwycięstwo i zostaje vice mistrzem Pucharu Śląska. Szaleńcza pogoń opłaciła się Pyzi i zajmuje on 2 miejsce w klasie! Podium uzupełnia Najgrodzki! Od walki pomiędzy dwoma załogami do thrillera w Hażalchu sezon 2018 Rajdowego Pucharu Śląska w klasie CENTO był niezwykle emocjonujący. W nowym sezonie zapowiada się sporo zmian w klasie, jedni będą odpoczywać drudzy wracają, może pojawi się ktoś nowy kto stawi opór stałym bywalcą odcinków specjalnych? Tego nie wiemy, ale dowiemy się w połowie marca na 1 rundzie Rajdowego Pucharu Śląska 2019!! Mamy nadzieję że nowy sezon będzie jeszcze ciekawszy niż ten poprzedni, tego wam oraz zawodnikom życzymy!! Do zobaczenia w 2019 roku!!

Styczeń 23rd, 2019|Kategoria: Artykuły|Tagi: , |

Galerie Zdjęć

2_Zimowy_Trening_AZT_Daniel_Godzik_22.jpg 2 Zimowy Trening AZT
wosp_Skoczow_2019_Daniel_Godzik_08.jpg Moto Wośp Skoczów
wosp_Skoczow_2019_022.jpg Moto WOŚP Skoczów
Barborka_Legend_2018_022.jpg Barbórka Legend 2018
IX_Mikulas_Rally_Daniel_Godzik_022.jpg IX. Mikuláš Rally Is Life 2018
44_Rajd_Cieszynska_Barborka_Daniel_Godzik022.jpg 44 Rajd Cieszyńska Barbórka
44_Rajd_Cieszynska_Barborka022.jpg 44 Rajd Cieszyńska Barbórka
Super_Sprint_100_lat_Niepodległosc_Daniel_Godziki022.jpg Super Sprint 100 lat Niepodległości – 6 Runda SMT
Grand_Prix_Warszawy_022.jpg Grand Prix Warszawy
022_KJS_Rajd_Tyski_2018_Daniel_Godzik.jpg KJS Rajd Tyski 2018
008_64_Rajd_Wisly_Dniel_Godzik.jpg 64 Rajd Wisły
022_4_runda_Liqui_Moly_Classicauto_Cup_Daniel_Godzik.jpg 4 runda Liqui Moly Classicauto Cup
022_Rajdowe_Kryterium _Ustronia.jpg Rajdowe kryterium Ustronia
022_Rally_Barum_2018_Daniel_Godzik.jpg Rally Barum
022_RPSL_Gorzyce_Daniel_Godzik.jpg Rajdowy Puchar Śląska ELINSTAL IV Runda Rajd o Puchar Wójta Gminy Gorzyce