Rajdowy Puchar Śląska po wakacjach

Strona główna/Sprint/Rajdowy Puchar Śląska po wakacjach

Rajdowy Puchar Śląska po wakacjach

Po wakacyjnej przerwie i najdłuższym rajdzie w sezonie zawodnicy wrócili na trasy Rajdowego Pucharu Śląska, aby wystartować tym razem w najkrótszej imprezie sezonu 3 Skoczowskim rally Sprincie. Jeden odcinek specjalny pokonywany miał być czterokrotnie co dawało ok 23km ścigania. Serwis zlokalizowany został w zaprzyjaźnionym Skansenie Ochaby. Sielankowa impreza nie oznaczała braku chęci do walki załóg które zdecydowały się na start a zgłosiło się 80 załóg.

Organizator zdecydował się nieco odwrócić listę startową i tak z numerami 1-11 wystartowała klasa CENTO, następnie na starcie ustawili się zawodnicy nowej klasy OPEN gdzie zgłosiły się 4 załogi, kolejne ustawiły się nieśmiertelne Fiaty 126p, których mogliśmy oglądać aż 6, co w skali całego kraju jest bardzo dobrym wynikiem. Kolejna klasa to najmocniejsza klasa K4 czyli najmocniejsze samochody cztero napędowe, tych zjawiło się niestety zaledwie 4 załogi. Rekord frekwencji zanotowała klasa K3 w której zgłosiło się aż 15 załóg i to oni okazali się bezkonkurencyjni zajmując na koniec miejsca 1-4!! 13 załóg zgłosiło się w K2, kolejna klasa K1 zgromadziła na starcie 10 załóg. Stawkę zamykała królewska klasa RWD – 9 załóg i wszystkie w samochodach marki BMW.

Ilość zgłoszeń całkiem przyzwoita patrząc na termin rozgrywania rajdu, gdzie większość pucharów kończy swój sezon Rajdowy Puchar Śląska jest dopiero w połowie zmagań. Pogoda rozpieszczała załogi oraz kibiców zgromadzonych przy trasie, słońce i ok 25st C zapowiadało świetne widowisko. Jeden odcinek specjalny nie daje szansy na popełnienie błędu i niestety już na pierwszym przejeździe kilka załóg miało problemy co spowodowało kilka opóźnień, jednak organizatorzy zachowali zimną krew i drugi przejazd ruszył bez problemów. Po 1 odcinku na czele generalki znajdowała się załoga Peugeota 206 Rak/Ochojski wyprzedzając o 1,9s ekipę w Hondzie Civik Sanecznik/Rak podium uzupełniali Stebel/Kolaczek liderzy K1, najszybszym RWD było BMW załogi Górecki/Hybiorz zajmujący 6 miejsce, na 7 miejscu uplasowało się najszybsze Subaru klasy K4 Hornik/Frej.

OS 2 to koncertowa jazda Peugeota Rak/Ochojski którzy prowadzili z przewagą 8,1s nad rozpędzającymi swoje czerwone Clio RS Bojdoł/Krupa. Zaskoczeniem mogło być miejsce zajmowane przez liderów klasy CENTO Stefanik/Niemczyk w Fiacie Seicento wskakują do top 10 ze stratą 26,2s co na teoretycznie najsłabsze auta w stawce jest bardzo dobrym wynikiem!. Niestety trwający os2 poskutkował wypadkiem jednego z Renault Clio które nieszczęśliwie uderzyło w słup energetyczny. Policja która tego dnia była bardzo wymagająca wobec organizatora po zakończeniu 2 przejazdu zebrała się na obrady wokół felernego słupa chcąc nawet odwołać zawody sugerując zagrożenie zdrowia zawodników… organizatorzy jednak stanęli na rzęsach żeby ratować imprezę i po długich i burzliwych negocjacjach poszli na kompromis skracając odcinek o ok połowę dystansu, uciekający mogli się cieszyć Ci którzy chcieli ugrać coś więcej musieli wspiąć się na wyżyny swoich umiejętności.

3 przejazd ruszył z mocnym opóźnieniem i każdy poważniejszy wypadek mógł skutkować odwołaniem 4 przejazdu, klasa CENTO OPEN i 126p przejechali bez problemów, K4 również. Niestety trasę opuścił Ford Fiesta na nich najechała Honda i wypadła w tym samym miejscu, nic złego się nie stało niestety policja podjęła decyzję o wyciągnięciu tych samochodów przez ekipę OSP odwołanie ostatniego odcinka stało się faktem. Sensacyjnie całe podium należało do klasy K3

1 Rak / Ochojski Peugeot 206 RC k3 9:48,40
2 Bojdoł / Krupa Renault Clio 3 RS k3 9:53,50
3 Sikora / Sikora Renault Megane k3 9:56,70

Najszybszy w K4 Hornik zajmuje 5 miejsce ze stratą 17,3s

Na 6 miejscu melduje się zwycięzca K2 Stebel stracąc 5,5s do Hornika

RWD wygrywa Urbaczka plasując się na 7 miejscu

Najszybsze CENTO mieści się w top10 a dokładnie Stefanik zajmuje 9 lokatę!

Klasa OPEN należy do gości z Czech w Skodzie 110R Kolacansky/Machotova

K1 wygrawają Hus/Czajda

Nieśmiertelne fiaty 126p wygrywają Filapek/Pasiut plasując się na 29 miejscu w generalce.

Zawody ukończyło 61 załóg co można uznać za świetny wynik doliczając awarie sprzętowe, w ciągu 4 sezonów zawodnicy robią wielkie postępy co tylko potwierdza tezę że Rajdowy Puchar Śląska jest potrzebny dla możliwości rozwoju zawodników z mniejszymi budżetami. Serdecznie zapraszamy wszystkich na kolejną rundę pucharu która planowana jest na początek listopada. Więcej informacji co do przebiegu imprezy ukarze się już wkrótce na stronie organizatora www.rajdowypucharslaska.pl gdzie zegar już odlicza do otwarcia listy zgłoszeń!

Organizator wykonał kolejną solidną robotę przeciwstawiając się trudnością organizacyjnym a zawodnicy odwdzięczyli się świetnym tempem i ciekawymi przejazdami, mamy nadzieję że również kibice zgromadzeni przy trasie mogą być zadowoleni z imprezy na którą kolejny raz zgodę wydał Urząd Gminy Skoczów, dziękujemy za gościnę!

fot. Daniel Godzik

 

 

 113 wszystkich wyświetleń,  1 wyświetleń dzisiaj

 
wrzesień 28th, 2019|Kategoria: Sprint|Tagi: , |
Udostępnij

O Autorze:

Administrator strony, newsy, wydarzenia, design, galerie zdjęć. Zapraszam do kontaktu: np126p@gmail.com

Zostaw komentarz