5 minut o … Kamil Kawalec

Strona główna/Artykuły/5 minut o … Kamil Kawalec

Kamil Kawalec w cyklu 5 minut o … opowiada o swojej pasji.

Kiedy pierwszy raz poczułeś że musisz wystartować w rajdzie?

To były czasy, gdy już mogłem swobodnie dostawać do pedałów w samochodzie. Czyli ok 15-16 rok życia. Jakieś pierwsze pachołki na placu, ślizgawki na śniegu.

Czy Twój tata jakoś pomaga Ci w startach? Podpowiada coś przed kolejnymi zawodami?

Oczywiście, przed każdym startem rozmawiamy o charakterystyce odcinków, doboru ciśnienia w dobranych oponach. Już nawet w czasie rajdu na bieżąco podpowiada mi kiedy utrzymać czas, a kiedy warto przyspieszyć jeszcze o kilka %. Ma spore doświadczenie, szczególnie w długodystansowych rajdach (nie tylko KJS, okręgówka)

Honda Honda a kiedy zobaczymy Subaru w akcji?

SUBARU to było moje i mojego przyjaciela Kamila Michty marzenie od setek lat. Posiadać i doznać odczuć fantastycznego boxera… ale to nie auto zbudowane do naszych startów. Klasa K4 czyli ta najmocniejsza, wymaga wręcz ogromnych nakładów finansowych, by móc coś znaczyć i ścigać się o podium. Tym samochodem raczej nie wystartujemy nigdzie, raczej dopieścimy go jako Rally Classic i „podamy” dalej.

Co do samochodów, to co siedzi w Twojej obecnej rajdówce? i kto zajmuje się serwisem Twojego auta?

W mojej Hondzie siedzi silnik 1.8 VTEC tzw B18C4+. Ostrzejsze wałki, zmienione kolektory oraz przepustnica, dolot i wydech. Całość wystrojona ale nie hamowana jeszcze. Szacowana moc to ~190KM. Jednak momentu obrotowego niewiele więc ciężko nam konkurować na szybkich odcinkach. Skrzynia biegów klasyczna S80 LSD jedynie zmienione przełożenie główne na 5,545. Zawieszenie to standard Bilstein B8 oraz poliuretany. Troszkę krótszy magiel z Hondy Integry pomaga w szykanach. Hamulec to 282m przód tył bęben ale z Hondy Accord (20mm większa średnica). Co do serwisowania, to tak najwięcej sam działam w swoim warsztacie, ale zdarza się że gdy braknie czasu zlecam kilku znajomym tematy do zrobienia.

Startowałeś w wielu cyklach rajdowych, jak oceniasz rozwój amatorek w kierunku który obrał Rajdowy Puchar Śląska?

Z RPŚ jestem od samego początku. W większości KJS w woj. śląskim startuję czynnie od 2011 roku. Widzę zmiany i w większości na plus. Ciekawe odcinki i super konkurenci. Cały czas jest się z kim ścigać, nie ma jednego faworyta w każdej klasie. Trzymam kciuki za dalszy rozwój 🙂

Myślałeś kiedyś o startach w RO lub nawet RSMP?

W każdej chwili mogę zrobić licencję, lecz nie chcę by przez starty w amatorkach bez wizy PZM coś się wydarzyło… Chciałbym jeździć klasę wyżej ale sponsorzy, których posiadam nie są w stanie aż tak pomóc.

Auto marzenie?

Nie mam jednego. Może jakieś 205 T16, Impreza 22B, Colt EVO „baby”

Co czujesz stojąc na starcie odcinka widząc zegar odliczający czas do startu?

Od 2008r jest to samo. Nie da się opisać jak mocno bije serce przed startem. Adrenalina na MAX. Jak już ruszę za linię mety to już jest ogień 🙂

Rajdy i tylko rajdy? Czy masz jeszcze jakąś inną zajawkę?

Chyba do końca nie wiem ile tego jest. Siłownia, sztuki walki, tuning, rowery, nowoczesne technologie  i wiele wiele innych.

Jaki jest Kamil Kawalec? 🙂

Na pewno energiczny, nie usiedzi na miejscu. Zaraża dobrym humorem otoczenie i nie pozwala się nudzić. Czasem zbyt nerwowy ale raczej sympatyczny 🙂

Lipiec 13th, 2019|Kategoria: Artykuły|Tagi: , , |