5 minut o… Jarosław Gajb

Strona główna/Artykuły/5 minut o… Jarosław Gajb

5 minut o… Jarosław Gajb startujący z powodzeniem w rozgrywanych na Dolnym Śląsku imprezach dla „amatorów” fiatem 126p. Zapraszamy do lektury.

Mieszkając na Dolnym Śląsku trudno przejść obok rajdów obojętnie. Jak wyglądał Twój pierwszy krok w stronę tego sportu ?

Ciężko się z Tobą nie zgodzić 😉 Mając takie klasyczne odcinki jak Michałkowa czy Walim prawie że pod domem jest się chyba na nie skazanym 😉 Rajdy to bardzo ważna część mojego życia na jednych z zawodów poznałem swoja obecną żonę Jadwigę 😉 A wracając do pytania już jako młody chłopak razem z moim tatą i znajomymi jeździłem oglądać okoliczne zawody jak Elmot, Karkonoski i Dolnośląski od tej pory zaraziłem się „nieuleczalna chorobą” zwaną pasją do rajdów :-). Zawsze marzyłem żeby kiedyś samemu spróbować swoich sił za kierownicą i tak po pięciu latach od zdobycia prawa jazdy w 2005 roku udało mi się wystartować w pierwszych amatorskich zawodach był to Kjs Głuszyca oczywiście za kierownicą Fiata 126p. Niektórym może się wydawać, że to trochę późno ale wtedy były inne czasy 😉 Zawody razem z moim ówczesnym pilotem Szymonem Szyszkowskim ukończyliśmy na jednym z ostatnich miejsc w swojej klasie ale wtedy już sam udział w zawodach był dla nas sukcesem zwłaszcza, że rywalizowaliśmy z takimi zawodnikami jak chociażby Mariusz Pelikański. Potem jeszcze kilka razy wystartowałem w różnych kjsach i nastąpiła przerwa spowodowana wyjazdem za granicę.

Czarny Mat Rally Team to jeden z najbardziej popularnych zespołów w rajdach amatorskich w Polsce. Skąd akurat takie barwy?

To pomysł mojego kolegi Wojtka od którego po powrocie z zagranicy odkupiłem jego Fiata 126p. Była to już rajdówka z prawdziwego zdarzenia z historią startów w ówczesnym PPZM. Czarnym matem startował wcześniej Wojtek a po kupnie samochodu przeze mnie postanowiliśmy dodać jakieś charakterystyczne kolory żeby auto było rozpoznawalne i tak doszły zielone zderzaki i koła. Jak widać był to trafiony pomysł 🙂 Obecne auto to już nie ten sam maluch lecz już jego druga ewolucja 😉 ale charakterystyczne barwy i dużo różnego rodzaju części wyposażenia odziedziczył po poprzedniku.

Dlaczego 126p?

Oprócz tego że startuje Fiatem 126p jestem równocześnie jego pasjonatem. Auto daje mi niesamowitą frajdę z jazdy lecz często bywa też kapryśne. Można powiedzieć że jeżdżąc maluchem raz go kochasz a raz nienawidzisz 😉 Musisz być kierowcą i mechanikiem jednocześnie bo inaczej trudno startować Fiatem 126p jednak możliwość „zapięcia boka” i radość kibiców na trasie wynagradza wszystko.

Jedziesz wszystko, nie narzekasz na placykowe imprezy. Jest to kwestia aż takiej chęci ścigania nie zależnie od rangi imprezy, czy raczej kwestia budżetu i startujesz nieco bliżej domu?

Pojechać wszystkie imprezy u nas w regionie to raczej było by dla mnie niemożliwe raz ze względu na budżet a dwa za względu na auto, które raczej nie wytrzymało by tylu startów w jednym sezonie i nie starczyło by czasu na serwisowanie 😉 Wiadomo że każdy chce startować jak najwięcej. Obecnie amatorskie imprezy szczególnie u nas w regionie rozwinęły się w bardzo dobrym kierunku jest ich bardzo dużo i można by było startować praktycznie 3-4 razy w miesiącu. Ja staram się wybierać zawody w których mam szansę powalczyć z innymi zawodnikami w swojej klasie i na początku sezonu planuje cykle w których zamierzam wystartować. Dalsze wyjazdy od domu są więc raczej nie potrzebne bo wybór imprez jest naprawdę duży. Jedynie w 2013 roku udało się wraz z Pawłem „Matufą” Matusikiem na prawym fotelu wystartować w Wieliczce w III Memoriale Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza dla Amatorów.

Sezon 2018 pauzujesz Jaki jest powód tej przerwy i czy wiąże się ona ze zmianą samochodu?

Tak obecnie pauzujemy mogę Cię uspokoić że auta nie zmieniam na pewno 🙂 Po prostu w tym roku zrobiłem przerwę w startach aby „odświeżyć” auto i kupić kilka potrzebnych elementów wyposażenia osobistego. W sezonie 2019 planujemy starty w minimum dwóch rundach HRSMP. Jest to poniekąd plan na spełnienie swoich dziecięcych marzeń wystartowania na trasach Elmotu (obecnie Świdnickiego) oraz w Rajdzie Dolnośląskim a co będzie potem czas pokaże… 😉

Skąd finanse na Twoje starty? 100% sponsorzy czy jednak jak większość z nas dokładasz również ze swojej kieszeni?

Budżet na starty wpisowe plus paliwo w 100% pokrywają moi sponsorzy, którym korzystając z okazji chciałbym bardzo za to podziękować. Przygotowaniem samochodu zajmuje się ja z pomocą kolegów i tu dokładam z własnej kieszeni a przygotowanie malucha wcale nie jest takie tanie jak mogłoby się niektórym wydawać 😉

Odcinki szybkie i z zakrętami z gazem w podłodze czy raczej zakręt za zakrętem na mniejszej prędkości? Jakie preferujesz?

Zakręt za zakrętem na mniejszej prędkości ale bokiem do przodu 😉

Rajd marzeń?

Rally Legend oczywiście za kierownicą 126p 😉

Gdybyś miał budżet do wyboru. R5 w 3 rajdach RSMP lub r2 w 20 rajdach amatorskich typu Tarmac Master. Na co padłby wybór?

Zrobił bym wszystko żeby zamienić to na kilka startów Fordem Escortem MK2 w obojętnie jakim cyklu 😉

Jak oceniasz rozwój rajdów w Polsce?

Pamiętając najlepsze lata rajdów samochodowych w Polsce to obecna sytuacja w RSMP nie wygląda dobrze choć sezon dopiero się zaczyna i wszystko się okaże jednak złote lata polskich rajdów raczej nie wrócą. Moim zdaniem połączenie z rundami HRSMP jest bardzo dobrym pomysłem i na pewno zwiększy atrakcyjność zawodów. Dużo lepiej przedstawia się sytuacja w rajdach „dla amatorów” tu z sezonu na sezon widać coraz większy progres i to zarówno w organizacji zawodów jak i poziomie startujących zawodników. Odcinki są coraz ciekawsze a listy startowe zapełniają się w kilka godzin naprawdę sport samochodowy na poziomie „amatorskim” bardzo się rozwija co jest dobre dla zawodników, którzy mają bardzo duży wybór imprez w których mogą startować oczywiście jak się zdążą zapisać na listę danej imprezy 😉 Zawody te są przygotowane na bardzo wysokim poziomie organizacyjnym jak i sportowym i moim zdaniem o ile nic nie stanie na przeszkodzie będą się dalej rozwijać w dobrym kierunku.

Jaki jest Jarosław Gajb? 🙂

Pozytywnie nastawiony do życia pasjonat sportu samochodowego i Fiata 126p dążący do realizacji swoich celów. Zawsze służący pomocą i radą 😉

link do fp: https://www.facebook.com/czarnymatrallyteam

link do kanału YT : https://www.youtube.com/user/jarecki126p

Autorzy zdjęć w kolejności :  Łukasz Kufner, Grzegorz Reda, Piotr Knysak, Mariusz Szepaniak (x2), Jadwiga Gajb, Roman Podfigórny

Galerie Zdjęć

Super_KJS_Rajd_Tyski_Daniel_Godzik013.jpg Rajdowy Samochodowy Puchar Śląska - Rajd Tyski
020_Rallysprint_Kopna2019_Daniel_Godzik.jpg Vančík Rallysprintu Kopná 2019
020_38_ KOWAX_Valasska_Daniel_Godzik.jpg 38. KOWAX Valašská rally ValMezz
020_RPSL_Kuznia_2019.jpg Rajd o Puchar Burmistrza Kuźni Racborskiej
1_Runda_SMT_2019_Daniel_Godzik_020.jpg 1 runda SMT 2019-03-17
I_Runda_Szombierki_Rally_Cup_Daniel_Godzik_020.jpg I Runda Szombierki Rally Cup
2_Zimowy_Trening_AZT_Daniel_Godzik_20.jpg 2 Zimowy Trening AZT
wosp_Skoczow_2019_Daniel_Godzik_20.jpg Moto Wośp Skoczów
wosp_Skoczow_2019_020.jpg Moto WOŚP Skoczów
Barborka_Legend_2018_020.jpg Barbórka Legend 2018
IX_Mikulas_Rally_Daniel_Godzik_020.jpg IX. Mikuláš Rally Is Life 2018
44_Rajd_Cieszynska_Barborka_Daniel_Godzik020.jpg 44 Rajd Cieszyńska Barbórka
44_Rajd_Cieszynska_Barborka020.jpg 44 Rajd Cieszyńska Barbórka
Super_Sprint_100_lat_Niepodległosc_Daniel_Godziki020.jpg Super Sprint 100 lat Niepodległości – 6 Runda SMT
Grand_Prix_Warszawy_020.jpg Grand Prix Warszawy