126 Competizione

Strona główna/Artykuły/126 Competizione

126 Competizione

Wywiad z Damianem Kurczem twórcą wyjątkowego Fiata 126p. Zapraszamy do lektury a także do obszernej galerii zdjęć. Postępy w budowie fiata możecie śledzić na profilu projektu: https://www.facebook.com/126competizione/

Przeglądając profil 126 Competizione na Facebooku poświęcony budowie Fiata 126p odrazu pomyślałem o nawiązaniu kontaktu z  twórcą tego niesamowitego projektu. Owocem tego jest wywiad jaki udzielił mi Damian właściciel 126 Competizione.

Co skłoniło Cię do budowy kolejnego evo opartego na Fiacie 126p. Czy poprzednia ewolucja której również jesteś autorem nie spełniała twoich oczekiwań.

Swoją przygodę miałem zakończyć po zsunięciu się z trasy na jednej z eliminacji Berg Trophy. Planowaliśmy wymienić tylko części blacharskie i powrócić na trasy, ale z racji tego że samochód bardzo ciężko się prowadził postanowiłem zbudować coś całkiem innego. Z poprzednich ewolucji miałem tylko wykorzystać budę, a silnik i zawieszenie sprzedać. Na szczęście przez prawie 2 lata nie doszło do sprzedaży silnika i zawieszenia, w momencie kiedy dowiedziałem się że moi znajomi organizują 12 Ogólnopolski zlot Fiata 126p w Krakowie, stwierdziłem że przecież maluch leży w częściach i wystarczy go tylko „złożyć”. Więc razem z Ziuziem zrobiliśmy listę potrzebnych rzeczy, przeanalizowaliśmy wszystko jeszcze raz żeby nowa konstrukcja była pozbawiona poprzednich wad i tak przystąpiliśmy do realizacji ostatecznej ( a raczej obecnej) wersji.

Skąd taka nazwa projektu?

Wszystko zaczęło się przez Włochów, od zdjęć poprzez filmiki z Fiatami 126 i 500 po swapach więc jest to jakieś połączenie 126, zawodów i rywalizacji bo do tego miał ten samochód służyć.

A pomysł na tak zaawansowany projekt.

Brakowało mocy. Jedyną drogą był  Swap. Początkowo myślałem o 900/1100ccm ale po rozmowach i w tamtych czasach problemach ze skrzyniami zakupiłem 1.3 Turbo od kolegi. Silnik przeleżał swoje i w między czasie była opcja zmiany na 2.0 Turbo, nie mogłem się oprzeć zwłaszcza że uwielbiam 2 litrówki Fiata ( w moim Fiacie Coupe też siedzi 2.0 Turbo J ). Co do zaawansowania konstrukcji na pewno nie jest to wszystko zrobione tak jak bym chciał. Wszystko rozbija się tutaj o $, niemniej jednak jak na budżet oraz warunki jakimi dysponowaliśmy uważam że jest to dosyć fajnie zrobione.

Czy to twój własny projekt czy kopiowałeś/zapożyczałeś co nieco z innych podobnych konstrukcji?

Obecna Evolucja jest jak najbardziej moim a raczej Naszym projektem gdyż razem z Ziuzio  pracowaliśmy nad 126 Competizione. Z poprzedniej wersji pozostał co najwyżej blok silnika i wlot na dachu. Jeżeli chodzi o rozwiązania zawsze fajnie jest zobaczyć inne projekty i oczywistą sprawą jest że fajne rozwiązania i pomysły przeszczepia się do swojego projektu.

Z czyjej pomocy korzystałeś przy budowie i z jakich firm usług korzystałeś?

Przede wszystkim chciałem podziękować Ziuziowi z Fast Garage z Krakowa, który razem ze mną jest odpowiedzialny za 126 Competizione.

Swoje oczywiście dołożyli:

Sylwek z Galcars który pomógł mi z blacharką oraz użyczył miejsca w którym mogłem wykonać część konstrukcji.

Łukasz z Race Cages z Dobczyc był odpowiedzialny za zrobienie klatki bezpieczeństwa.

Awentos Nieruchomości z Krakowa za wsparcie projektu

Pro-System od których dostałem lakier taki jak mi się marzył.

Z tego co zauważyłem jesteś już na ukończeniu budowy. Co jeszcze zostało do zrobienia?

O takich projektach chyba nigdy nie można powiedzieć że są skończone. Teoretycznie zostało nam wystrojenie auta. A w praktyce już mamy plany na zrobienie od nowa wiązki elektrycznej, zmianę turbosprężarki, wtrysków i wygrzebanie więcej mocy, na pewno pojawią się nowe poszerzenia i rozwiązania przepływu powietrza który będzie testowany. Może też zdarzyć się tak, że po wystrojeniu nie będę nic robił a zajmę się drugą konstrukcją z silnikiem od Hayabusy. Ciężko powiedzieć.

Zamierzasz  Competizione wystawiać na zlotach czy masz w zanadrzu jakieś inne przeznaczenie dla niego?

Na pewno nie będę nim startował, na ten rok planuje wziąć udział w Hercules Tour, może tuning show w Krakowie oraz 13 Ogólnopolski Zlot Fiata 126p w Warszawie. Co z tego wyjedzie? Ciężko powiedzieć, informacje na pewno będą pojawiać się na Facebooku 126 Competizione.

Możesz zdradzić ile do tej pory kosztowała Cię budowa tego projektu?

Żartujesz? Moja żona to będzie czytać. W każdym razie jeszcze nikt mi takiej kwoty nie zaproponował po której rozważałbym sprzedaż a propozycji było sporo 😉

Opowiedz jakie podzespoły zastosowałeś . Zawieszenie układ kierowniczy, silnik i jego osprzęt. Co siedzi w Competizione?

Maglownica została z Fiata 126p BIS, amortyzatory przednie to Kawasaki ZX9R, Zwrotnice Uno Turbo, wahacze customowe, tył natomiast to amorki z Opla Corsy, kołyska z wahaczami uno, 4x tarcze hamulcowe. Silnik to jednostka z Fiata Cromy 2.0 Turbo w oczywiście inne Turbo, intercooler z FMIC.PL, ECUMaster DET3.

Na jakie nakoszulkapaninajwiększe problemy natrafiłeś przy budowie 126 Competizione?

Chyba największym problemem był i jest brak czasu, ale największą wtopą jaka była to lakierowanie, kiedy na tydzień przed zlotem auto poszło do komory, zostało odtłuszczone to podczas malowania powychodziły niezłe bąble. W tym momencie ciężko mi stwierdzić czy przez szmatę czy może odtłuszczacz był jakiś lewy, byłem załamany na następny dzień szlifowałem ręcznie cały samochód żeby wieczorem pomalować go jeszcze raz….. To był koszmar bo nie miałem na tyle czasu żeby wszystko poprawić tak jak powinno być.

Twój profil na Facebooku ma już ponad 7000 polubień. Spodziewałeś się tego? Czytasz komentarze użytkowników, wdajesz się w dyskusje, doradzasz innym?

Założyłem profil żeby dzielić się ze znajomymi postępami z prac nad samochodem, swojego czasu pisałem na 4-5 forach samochodowych i wrzucanie tych samych informacji na każde z nich zajmowało sporo czasu. Nie spodziewałem się że osiągnie to taki rozmiar.

No tak Facebook 

Każdy komentarz czytam za dużo ich niema więc na razie nie stanowi to problemu 😉 . Co do wiadomości dostaje ich bardzo dużo staram się odpisywać ale nie zawsze to wychodzi, czy doradzam? Staram się uświadamiać że jeśli planujesz wydać 10 tyś zł pomnóż to razy 2 albo nawet 3.

Co to za śliczna dziewczyna promuje koszulki z logo 126 Competizione?

To moja żona 😉  Jakbym ja je promował to na pewno nikt by ich nie zauważył 😉

Na twoim fiacie widnieją naklejki sponsorów. Czy możesz liczyć na ich finansowe wsparcie.

Gdyby nie Awentos Nieruchomości tego projektu by po prostu nie było. Poza nią na finansowe wsparcie nie mogę liczyć, niemniej jednak każda naklejka to wsparcie projektu więc jestem im bardzo wdzięczny za pomoc jaką mi udzielili.

Strona główna 126 Competizione sezon 2016 inne 2016 126 Competizione
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Ocena: 5.00 ( 1 )

Dziękujemy za poświecenie swojego cennego czasu i opisanie pokrótce tej niesamowitej konstrukcji. Chciałoby się ją zobaczyć w realu. Autorowi życzymy wytrwałości w ukończeniu projektu choć przy tak dużym zaawansowaniu konstrukcji chyba mu jej nie brakło a poniższy filmik należy traktować z przymrożeniem oka.

b126pcompetiotione029

Podziękowania dla chłopaków NeonCup oraz Wingedhogz za filmiki i zdjęcia.

 1,056 wszystkich wyświetleń,  1 wyświetleń dzisiaj

 
kwiecień 21st, 2016|Kategoria: Artykuły|Tagi: , , |
Udostępnij

O Autorze:

Administrator strony, newsy, wydarzenia, design, galerie zdjęć. Zapraszam do kontaktu: np126p@gmail.com

Zostaw komentarz